مقالات مقالات .

مقالات

زیبا ترین دشت گل های ایران

و رایحه گل های رنگین می کند. نقاط محدودی در ایران به عنوان دشت گل شناخته می شوند چرا که ایران یک سرزمین گرم و خشک است و بخش قابل توجهی از آن عاری از پوشش جنگلی، گل ها و گیاهان است. با این حال دشت های ذکر شده در ادامه این مقاله، نیاز شما به گشت و گذار در زیبا ترین دشت گل های ایران را مرتفع می کند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل با مناسب ترین قیمت در سامانه الی گشت
دشت دریا سر
دشت دریا سر در استان مازندران و شهر تنکابن قرار دارد. این دشت زیبا به عنوان بهشت اریبهشت ایران نیز شناخته می شود. شاید در وهله اول تصور کنید آنچه که در تصاویر مربوط به دشت دریا سر مازندران مشاهده می کنید واقعی نیستند، اما بدون اغراق باید بگوییم که تمام زیبایی های نقش بسته بر این بوم نقاشی وار کاملا واقعی بوده و تا چشم کار می کند زیبایی های طبیعت است و گل هایی که روح و روان انسان را جلا می دهند.

دشت دریا سر یکی از جا های دیدنی تنکابن است؛ این منطقه در بخش های جنوبی شهر تنکابن واقع شده و در منطقه ای به نام دو هزار، چشم انداز فوق العاده ای از کوه الموت را به نمایش می گذارد و باید بگوییم که وجود این کوه در منطقه دو هزار باعث شده است تا زیبایی های این منطقه صد چندان شود.

دشت دریا سر تنکابنآسمان آبی و شفاف با آن تکه ابرهای سفید و پراکنده که گویی می خواهند کوه الموت را محاصره کنند بر فراز این دشت پر از گل قرار گرفته است و صحنه خارق العاده ای از زیبایی های بی حد و حصر طبیعت را به نمایش می گذارند.

جاذبه های دیدنی اطراف دشت دریا سر
البته الموت تنها کوه این منطقه نیست و می توان گفت دشت دریا سر توسط کوه های دیگری نیز احاطه شده است. این دشت از غرب به گردنه سیالان، قله ‌های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود می ‌شود. دشت دریا سر در فصل بهار با لایه ای از گل های بابونه و گل های زرد بهاری پوشیده می شود. رنگ زرد گل ها در میان پوششی از رنگ سبز به شدت خودنمایی کرده و انسان را به ستایش طبیعت وادار می کند.

چشمه های زیادی در این منطقه جوشیده اند و در میان دشت دریا سر نیز می توان شاهد جاری بودن یک رودخانه زلال بود که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد. اگر عاشق کوهنوردی هستید یا می خواهید یک طبیعت گردی بکر را تجربه کنید یا به پیک نیک های آخر هفته علاقه دارید یا اگر می خواهید شهر ستارگان را در آسمان شب مشاهده کرده و در برخی از ایام سال نیز شاهد بارش شهاب ها از آسمان باشید حتما به دشت دریا سر در مازندران بروید.

دشت لاله های واژگون
برای دیدن دشت گل ها قرار نیست حتما راهی شمال شوید. حتما می دانید که استان چهار محال و بختیاری یکی از استان های خوش آب و هوای ایران است و قطعا با دشت لاله ای همانند دشت لاله های واژگون یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل بهار قلمداد می شود.

لاله واژگون یکی از نادر ترین انواع گل هاست که همه ساله هزاران نفر از توریست های خارجی، گردشگران داخلی و پژوهشگران علمی و زیست شناسی را به سمت شهر چلگرد در چهار محال و بختیاری رهسپار می کند.

دشت های مختلفی در این استان وجود دارند که می توانید لاله های واژگون را در آن ها نیز مشاهده کنید، اما دشت کوه رنگ مهم ترین بخش از استان چهار محال و بختیاری است که می توانید سطح وسیعی از این لاله ها را در آنجا مشاهده کنید. جالب است است بدانید که طول این گل زیبا که در دو رنگ سرخ و زرد رشد می کند از ۵۰ الی ۸۰ سانتی متر متغیر است.

دشت لاله های واژگوناین دشت زیبا از اواسط فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت به یکی از شاهکارهای طبیعت تبدیل می شود اما بخش قابل توجهی از آن با گل های سرخ پوشش یافته و تعداد لاله های واژگون زرد رنگ در این منطقه بسیار اندک است.

این گل ها به شدت در معرض نابودی بوده و متاسفانه با وجود حمایت های سازمان حفاظت از محیط زیست باز هم رفتارهای نا معقول در خصوص آن ها ادامه دارد بنابر این در صورتی که راهی این منطقه شدید به هیچ وجه از روی بافت اصلی گل ها رد نشده و هرگز آن ها را نچینید.
منبع:/https://www.eligasht.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۵:۵۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)